Jak repase provádíme ...

Jsme si vědomi, že brzdová soustava je jednou z nejdůležitějších částí vozidla, proto věnujeme maximální pozornost každému detailu během naší práce, jen tak si můžeme být jisti, že třmen po repasi projde naší přísnou zkouškou a bude bezvadně fungovat v provozu.

Běžná doba vyhotovení je u sériových třmenů 7-10 dnů, v případě sportovních třmenů a třmenů pro veterány závisí termín dokončení i na dostupnosti náhradních dílů, které nemusíme mít vždy skladem.

Obvyklé ceny kompletních repasí neleznete v sekci CENÍK. V případě, že nechcete provádět kompletní repasi, ale jen obnovu funkčního stavu nebo naopak vizuální stránky, cenu Vám stanovíme individuálně.

Výsledky naší práce naleznete v sekci GALERIE nebo REFERENCE.

Vlastní repase se skládá z několika kroků, které níže nastíníme. To, zda lze třmeny skutečně repasovat stejně jako definitivní cenovou nabídku, lze stanovit až po kompletním rozebrání třmenů a jejich kontrole.

Hrubé očištění a kompletní rozebrání - po přijetí třmeny očistíme od provozních nečistot. Zkontrolujeme, zda není patrné zásadní poškození, které by repasi hned na začátku znemožnilo. Pokud takové poškození neobjevíme, třmeny kompletně rozebereme. Jsou-li třmeny dělené (sešroubované ze dvou kusů) a vyžadujete-li to stav třmenu, nebo si to žádá zákazník, třmeny půlíme.

Kontrola stavu - rozebrané třmeny zkontrolujeme a opětovně zhodnotíme možnost jejich repase, v případě podezření na narušení pevnosti odlitku nebo na přání klienta zajistíme kontrolu NDT (defektoskopie). V této fázi známe kondici třmenu a můžeme definitivně potvrdit rozpočet opravy, případně upřesnit zjištěné poškození (poškozené závity, zadřené pístky, ...).

Oprava částí třmenů - všechny závity minimálně čistíme. V případě hliníkových třmenů dochází často k defektu závitů. Tyto třmeny opravujeme nebo nahrazujeme vložkou TIME-SERT od společnosti Würth. Pracovní prostory pístku vyčistíme a vyleštíme. V případě většího poškození povrchu dutiny honujeme, v případě poškození mosazného vodícího pouzdra čepu parkovací páky (nejčastější závada zadních třmenů VAG), měníme i tyto. Toto pouzdro není součástí žádné opravárenské sady. Pouzdro si vyrábíme sami, což nás odlišuje od konkurence.

Pískování - odlitky třmenů včetně příslušenství pískujeme tak, abychom získali jakostní povrch bez nátěrových hmot a koroze. V případě silné vrstvy laku, předchází pískování aplikace odstraňovače barev. Při pískování jsou všechny dutiny ucpány, aby nedošlo k průniku písku případně odbarvovače do pracovního prostoru brzd.


Lakování - lakování provádíme průmyslovou barvou, jednovrstvé nebo dvouvrstvé, barevná paleta pokrývá vzorník RAL. Pokud se však klientův požadavek na barvu od vzorníku liší, jsme schopni požadovaný odstín domíchat. Stejně tak na třmeny můžeme lepit nebo lakovat loga či nápisy dle fantazie zákazníka.

Kompletace - nalakované části kompletujeme spolu s novými náhradními díly (pístky, těsnění, prachovky, odvzdušňovací šrouby, šrouby, vodící čepy, ... vše dle přání klienta). Při kompletaci používáme vyzkoušené náhradní díly značek BREMBO, FRENKIT, AUTOFREN či originální sady výrobce.

Zkoušení - každý námi zrepasovaný třmen prochází důkladnou zkouškou, která například simuluje intenzivní brzdění po dobu 2 minut. Kontroluje také správný pohyb pístků nebo celkovou těsnost, to vše na pravidelně kalibrovaném měřícím zařízení. Protokol o zkoušce získáváte v tištěné formě spolu s fakturou.

Expedice - hotové třmeny je možno předat osobně v Plzni a okolí nebo zaslat (Česká pošta, Zásilkovna). V individuálních případech a po předchozí domluvě můžeme zajistit i de a montáž třmenů přímo na vozidle - závisí na našem aktuálním vytížení. Spolu se zrepasovanými třmeny Vám můžeme zajistit také montážní sady, brzdové destičky a kotouče, brzdové hadice, brzdovou kapalinu a další brzdové komponenty.

Máte-li nějaký dotaz nebo potřebujete radu, neváhejte nás kontaktovat v sekci KONTAKT. Budeme se těšit ...

                     

 .